කොරෝනා : මිතුරුකම් නැති සම්බන්ධතා පමණක් ඇති ධනවාදී ගෝලීයකරණයේ අවසානයද? -කථිකාචාර්ය ධම්ම දිසානායක
කොරෝනාවලින් පසු ලෝකය කුමනාකාර වේද? කොරෝනා නිසා ඇතිවිය හැකි නව ලෝක තත්ත්වය කුමක් ද? යනු
කොරෝනාවලින් පසු ලෝකය කුමනාකාර වේද? කොරෝනා නිසා ඇතිවිය හැකි නව ලෝක තත්ත්වය කුමක් ද? යනු
ලෝක සමාජවාදී වෙබ් අඩවිය (ලෝසවෙඅ) සහ හතර වැනි ජාත්යන්තරයේ ජාත්යන්තර කමිටුව (හජාජාක) මැයි 2 වැනි දා සංවිධානය කල,
මධ්යකාලීන යුගය ත්රස්ත කළ ‘කළු මරණය’ බඳු වසංගතයක් පශ්චාත්-නූතන ගෝලීය සමාජයක් බිලි ගැනීමේ දී ඇති කර තිබෙන ‘ත්රස්තය’
මේ දවස්වල බුකියේ මිතුරන් කිහිප දෙනෙක් ජෛන ආගම ගැන දාපු පෝස්ට් එකක් දෙකක් මගේ ඇස ගැටුණා. ඒ වගේම බෞද්ධ දර්ශනයේ ඇතැම්
කොරෝනා සම්බන්ධයෙන් ලංකාව අනුගමනය කළ මර්දන උපායමාර්ගය යම් දුරකට සාර්ථක ය.
සරළ බව (simplicity) කියන සංකල්පය බෞද්ධ කිසිම කෙනෙකුට අළුත් අදහසක් වෙන්න බැහැ. ඒක බෞද්ධ ඉගැන්වීම්වල එන අතිමූලික සංකල්පයක්.
ලෝකයේ ගොඩක් ආගම් අදහන සහ නොඅදහන අය ගරු කරන ආගමක් තමයි "බෞද්ධාගම - බෞද්ධ දර්ශනය". ඒකට හේතුව එහි තියෙන
අධ්යාපන ඇමති ඩලස් අලහප්පෙරුම පාසල් විවෘත කිරීම පිළිබඳව දෙනු ලැබූ සහතිකය වූයේ රට පුරා ඇඳිරි නීතිය ඉවත් කරන තුරු සියලු පාසල් විවෘත නොකරන බවය. ඒ සම්බන්ධයෙන් මීට දින කිහිපයකට පෙර මාධ්ය
1985 වර්ෂයේදී ප්රදර්ශනය කළ, සරත් ගුණරත්න අධ්යක්ෂණය කළ, අසංකා මොණරවිල විසින් තිරනාටකය රචනා කළ
ජනමාධ්යවේදීන්ගේ වගකීම හා යුතුකම වන්නේ පවතින සමාජ යථාර්ථය එළිදැක්වීමය. සමාජය තුළ සිදුවන්නේ කුමක්දැයි
ශ්රී ලංකාවේ මූලික නීතිය වන්නේ ආණ්ඩුක්රම ව්යවස්ථාවය. 1978 සිට මේ වන තෙක් මෙම නීතිය 19 වතාවක් සංශෝධනය වී ඇත.
[දෙමල ජාතික සන්ධානයේ හිටපු මන්ත්රී ජනාධිපති නීතිඥ එම්.ඒ. සුමන්තිරන් සමග රාවය පුවත්පතේ (ravaya.lk) මාධ්යවේදී ලෝරන්ස් ෆර්ඩිනැන්ඩු සිදුකළ සාකච්ජාවකි.]
කොවිඩ්-19 වසංගතය හේතුවෙන් රට වසා දැමීමට සිදුවීමත් සමග මහා මැතිවරණය පැවැත්වීම, පාර්ලිමේන්තුව කැදවීම, මැතිවරණ කොමිෂන් සභාවේ වගකීම සහ ජනාධිපතිවරයාගේ වගකීම පිළිබදව නීතිමය ගැටළු