නැගෙනහිර පර්යන්තය විකිණීම සඳහා තම රජය එකඟ වූ බවට නැගන චෝදනා එක්සත් ජාතික පක්ෂය විසින් ප්‍රතික්ෂේප කර තිබේ. 

නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තය හෝ කොළඹ වරායේ කිසිදු කොටසක් ඉන්දියාවට, ජපානයට හෝ වෙනත් රටකට විකිණීම සඳහා 2019 රජය කිසිදු ගිවිසුමකට එළඹ නැති බව එක්සත් ජාතික පක්ෂය පවසයි. 
 
ගිවිසුම අදාළ වන්නේ පර්යන්තය ක්‍රියාත්මක කරන සමාගමට පමණි.
 
 
එජාපය මාධ්‍ය නිවේදනයක් නිකුත්කරමින් එබව සඳහන් කර ඇත.
 
පර්යන්ත මෙහෙයුම් සමාගමකට බදු දීමට ශ්‍රී ලංකාව, ඉන්දියාව සහ ජපාන රජයන් අතර අවබෝධතා  ගිවිසුම අත්සන් කරන ලද බව එම නිවේදනයේ සඳහන් වේ.
 
ඒ අනුව, ශ්‍රී ලංකාව 51% ක කොටස් ප්‍රමාණයක් රඳවා ගනිමින් පර්යන්ත  මෙහෙයුම් සමාගමක් පිහිටුවීමට නියමිත අතර ඉතිරි 49% කොටස් ඉන්දියාවේ නාමික සමාගමක් සහ ජපානයේ නාමික සමාගමක් අතර බෙදා හරිනු ඇත.
 
 
රටවල් තුන අතර සහයෝගිතා ගිවිසුම අත්සන් කිරීම සඳහා 2019 සැප්තැම්බර් 10 වන දින කැබිනට් අනුමැතිය ලබා දෙන ලදී. 
 
ටර්මිනල් ඔපරේෂන් කම්පනි (TOC) පිහිටුවන ලද්දේ “නැගනහිර පර්යන්තය සංවර්ධනය කිරීම සඳහා අවශ්‍ය උපකරණ හා පද්ධති සැපයීම සහ එහි කළමනාකරණය කිරීම සඳහා වූ සුවිශේෂී හා පැහැදිලි අරමුණෙනි”. 
 
නැගෙනහිර පර්යන්තය විකිණීම ගැන සඳහනක් නැහැ.
 
 
නැගෙනහිර පර්යන්තය ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා නිශ්චිත කාල සීමාවක් TOC වෙත ලබා දීමට නියමිතව තිබූ අතර ඉන් පසුව එම පර්යන්තය  හි ක්‍රියාකාරිත්වය ශ්‍රී ලංකා රජයේ තීරණයකි.
 
නැගෙනහිර පර්යන්තය විකිණීම ගැන සඳහනක් නැත. එහි සංවර්ධනය හා මෙහෙයුම් අදියර දෙකකින් සිදු කිරීමට නියමිතව තිබුණි.
 
 පලමු  අදියර යනු දැනට පවතින මීටර් 600 ක දුර ප්‍රමාණය අවශ්‍ය පර්යන්ත හැසිරවීමේ උපකරණවලින් සමන්විත වීමයි.
 
 
 
 
මෙම අදියර සඳහා අරමුදල් JICA වෙතින් ඇමරිකානු ඩොලර් මිලියන 190 ක ණයක් මගින් ලබා දීමට නියමිතව තිබුණි.
 
 
 දෙවන  අදියර සඳහා තවත් ඩොලර් මිලියන 500 ක අරමුදල් අවශ්‍ය වන අතර එමඟින් මීටර් 600 සිට මීටර් 1,350 දක්වා ව්‍යාප්ත කිරීම මෙන්ම නව අංගන අවකාශයක් නිර්මාණය වනු ඇත. 
 
එය අතිරේක මීටර් 750 කි. තවද, ඉහළ සහන කොන්දේසි යටතේ මුදල් එකක හුවමාරුව අත්සන් කිරීම සඳහා ශ්‍රී ලංකා සහ ජපාන රජයන් සාකච්ඡා කරමින් සිටියහ. 
 
ඒ අනුව jiCA  විසින් සපයනු ලබන ණය මුදල අවුරුදු 40 ක කාලයක් සඳහා 0.1% ක පොලී අනුපාතයකට සහ අවුරුදු 12 ක සහන කාලයක් සහිතව සිදු කෙරේ. 
 
 
 
ජපානය අඛණ්ඩව අරමුදල් සපයයි:
 
 
1977 සිට කොළඹ වරාය සංවර්ධනය කිරීම සඳහා ජපානය අඛණ්ඩව අරමුදල් සපයයි. 
 
ශ්‍රී ලංකා රජය විසින් ලබාගත් ණයක් සමඟ දෙවන  අදියර ඉදිකිරීම මඟින් නැගෙනහිර බහාලුම් පර්යන්තයේ අයිතිය රඳවා ගැනීමට හැකිවනු ඇත. 
 
වෙනත් පාර්ශවයන් විසින් පර්යන්තයේ ආයෝජනයක දී රජයට තනි අයිතියක් නොමැත. 
 
සංස්ථා සංදේශයේ දක්වා ඇති පරිදි 3 සහ 5 වගන්ති ප්‍රකාරව අනෙකුත් තොරතුරු සාකච්ඡා කිරීමට නියමිතව තිබුණේ ආණ්ඩු තුනේ නියෝජිතයින්ගෙන් සමන්විත ඒකාබද්ධ ක්‍රියාකාරී කණ්ඩායමක් විසිනි.
 
 මේ කිසිවක් අවසන් කර නැත.
 
TOC හි කළමනාකරණයේ තීරණය ආණ්ඩු තුන විසින් ඒකාබද්ධව ගත යුතුව තිබුණි.
 
 
 
Colombo Intl Cntr Term CMPorts 1280x720
 ජනාධිපති ගෝඨාභය  රාජපක්ෂ මහතා බලයට පත්වන විට ඉන්දියාව ඔවුන් නම් කරන සමාගම පිළිබඳව විධිමත් ලෙස අපට දැනුම් දී තිබුණේ නැත. එය අදානි සමූහය බව ඇඟවුණි.
 
 
 
 කොළඹ වරායේ අවාසියට ඉන්දියානු හවුල්කරු ඉන්දියාවේ වෙනත් වරායක් ක්‍රියාත්මක නොකළ යුතු බවට ශ්‍රී ලංකා රජය විසින්  කොන්දේසියක් ඇතුළත් කර තිබුණි. 
 
මෙය දකුණු ආසියාවේ ප්‍රධාන බහාලුම් වරාය ලෙස කොළඹ වරාය සිය තත්ත්වය රඳවා තබා ගැනීම සහතික කිරීමයි.
 
 දකුණු ආසියාවේ ප්‍රමුඛතම බහාලුම් වරාය ලෙස කොළඹ වරාය ආරක්ෂා කිරීම සඳහා එක්සත් ජාතික පක්ෂය රජය තුළ සිටියදී සාකච්ඡා කළ ගිවිසුම ප්‍රයෝජනවත් විය.
 
 
සීෂෙල්ස් මහකොමසාරිස් ධුරයට පවුලේ ඥාතියෙක් ?
 

කොන්ෆියුසියස් මධ්‍යස්ථාන ප්ලේ කරන ස්මාර්ට් ගේම් එක
 

worky

worky 3

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Image
Image

නවතම පුවත්