ශ්‍රී ලන්කන් ගුවන් සමාගම ඉන්දියාවේ ‘ටාටා සමාගම’ට පැවරීමට ආණ්ඩුවේ ප්‍රධානීන් අතර සාකච්ඡාවක් ඇති බවත්

එම සාකච්ඡා ආරම්භ අවස්ථාවේ ඇති බවත් වරාය නාවික හා ගුවන්සේවා අමාත්‍යංශයේ උසස් නිලධාරියෙක් 'ලංකාදීප' පුවත්පතට පවසා ඇත.

ඉන්දියාවේ දැවැන්තම ව්‍යාපාර සමූහයක් වන ‘ටාටා සමාගම’ එයාර් ඉන්දියා සමාගම ඇතුළු ගුවන් සමාගම් කීපයක ව්‍යාපාර කටයුතු මේ වන විටත් පවත්වාගෙන යන බවත් එම සමාගම ද ශ්‍රී ලන්කන් ගුවන් සමාගම පිළිබඳව අවදානයෙන් පසු වන බවත් එම නිලධාරියා පැවසු බව 'ලංකාදීප' වාර්ට්ගවේ සඳහන් වේ.

ශ්‍රී ලංකාවේ පාඩු ලබන ආයතන අතර ශ්‍රී ලන්කන් ගුවන් සමාගම ඉදිරියෙන්ම සිටින අතර එම සමාගම ප්‍රතිව්‍යුහගතකරණය කිරීමට රජය තීරණය කර තිබේ.



ඉන්දියානු මාධ්‍ය ආයතන අතර පවතින නවතම උපකල්පන වලින් ද පෙනී යන්නේ ඉන්දියාවේ ටාටා සමූහය ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවයේ සැලකිය යුතු කොටසක් හිමිකර ගැනීමට උනන්දු වන බවයි. පසුගිය වසර කීපය තුල වැරදි කළමනාකරණ ප්‍රතිපත්ති නිසා ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවය ඉතා අසීරු ස්ථානයට පත්ව ඇති අතර විශාල ණය කන්දකට යටවී ඇත.



රටේ පවතින දැඩි ආර්ථික අර්බුදයත් සමඟ ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවය පෞද්ගලීකරණය කිරීම හැර වෙනත් විකල්පයක් ශ්‍රී ලංකා රජයට ඉතිරි වී නොමැති බව පෙනේ. මෙය මීට ටික කලකට පෙර ඉන්දීය රජයේ ක්‍රියාත්මක කළ විකල්පයකි.

අවසන් වරට ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවය ලාභදායී වූයේ 2008 ට පෙර සමාගමේ හිමිකාරීත්වය අර්ධ වශයෙනුත් පරිපාලනය සම්පූර්ණ වශයෙනුත් එමිරේට්ස් ගුවන් සේවය විසින් පාලනය කරන ලද කාලයේය. පසුගිය රාජපක්ෂ රාජ්‍ය සමයෙහි ඇති වූ දේශපාලන හේතු මත එමිරේට්ස් සමූහය සිය 43.63% ශ්‍රී ලංකා ගුවන් ගුවන් සේවයේ කොටස් රජයට විකුණා දැමූ අතර ශ්‍රී ලංකා රජය, ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවය පරිපාලනයට පටන්ගෙන වසර 7ක් තුළ ඩොලර් මිලියන 800කට වඩා පාඩු වාර්තා විය. ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවයේ අනාගතය දැන් බොහෝ කලක සිට අවිනිශ්චිත භාවයක ගිලී ඇත.

තාත්තා සමාගම වසර කීපයකට පෙර පාඩු ලබන ඉන්දියානු ගුවන් සමාගම වන් Air India සමාගම මිලදී ගත් අතර එය මුල සිටම ප්‍රතිසංස්කරණය කිරීමට දැඩි උත්සාහයක් දරා ඇත.

ශ්‍රී ලංකා ගුවන් සේවයේ කොටසක් පමණක් ටාටා වෙත විකිණීමට හැකියාවක් ඇති බවත් දකුණු ආසියාතික රටවල් දෙකේ සමිපත්වය අනුව එය උපාය මාර්ගිකව වඩා වාසිදායක වනු ඇති බවත් ප්‍රකාශ වේ.

වර්තමානයේ මුළු ලෝකය පුරා රජයන් සතු ගුවන් සේවා පෞද්ගලික පෞද්ගලීකරණය කිරීම වැඩි වශයෙන් සිදුවේ. ගුවන් සේවා සමාගම් පවත්වාගෙන යාම ඇදහිය නොහැකි තරම් සංකීර්ණ තත්ත්වයකට පත්ව ඇති අතර ලොව පුරා රාජ්‍යයන්ට මෙම ව්‍යාපාරය පරිපාලනය ඉතා අපහසු වී ඇත.

පරිපාලනය හා කළමනාකරණය කිරීමට සුදුසුම පාර්ශවය තෝරාගතහොත් පෞද්ගලීකරණය කිරීම ගුවන් සේවාවන්හි අනාගතය සඳහා වඩා යහපත්ම ක්‍රියාව වේ.



නවතම සමීක්ෂණ වාර්තාවකින් දැක්වෙන්නේ මෑතකදී පුද්ගලීකරණය කරන ලද ගුවන් සේවාවන් කෙටි කාලීන ලාබ ලැබීම හැර ඉතා හොඳ වර්ධනයක් අත්පත් කරගෙන ඇති බවත්ය. මෙසේ කෙටි කාලීන ලාභයන් අත්පත් කර ගැනීමට නොහැකි වී ඇත්තේ පුද්ගලීකරණය කළ වහාම එම ආයතනය තම සේවාවන් පුළුල් කිරීමටත්, ගුවන් යානා සමූහය අලුත්වැඩියා අලුත් වැඩියා කිරිමටත්, ප්‍රතිව්‍යුහගත කිරීමටත්, යටිතල පහසුකම් වර්ධනය කිරීමටත් වැඩි වශයෙන් ආයෝජන කිරීමයි.



(carbonnews.lk)

 

JW

worky

worky 3

Follow Us

Image
Image
Image
Image
Image
Image

නවතම පුවත්