චීන ආදරය සහ ඉන්දියානු විරෝධය නොහොත් වඩේ වෙනුවට නූඩ්ල්ස්
උතුරු -නැගෙනහිර ගැටුමේදී හා ඒහා බැදුනු ජාතික ප්රශ්නයේදී ඉන්දියානු මැදිහත් වීම පිළිබඳව ලංකාවේ ඇත්තේ සෘන අදහසකි.
උතුරු -නැගෙනහිර ගැටුමේදී හා ඒහා බැදුනු ජාතික ප්රශ්නයේදී ඉන්දියානු මැදිහත් වීම පිළිබඳව ලංකාවේ ඇත්තේ සෘන අදහසකි.
නිදහස ලැබුණු 1948 අවුරුද්දේම උඩරට වතුකරයේ ඉන්දියානු සම්භවයක් ඇති දෙමළ ශ්රමිකයින්ගේ පුරවැසි අයිතිය හා ඡන්ද බලය අහෝසි කිරීමේ පාර්ලිමේන්තු පනත් බණ්ඩාරනායක ද ඇමතිවරයෙකු වූ ඩී.එස්. සේනානායකගේ පළමු ආණ්ඩුවෙන් සම්මත කෙරුණි.
සිකුරාදා උදේ මම නිදාගෙන සිටියෙමි.
බෙංගාල බොක්ක නැවත වරක් අප්සෙට් ය. මිනිසුන්ගේ සිත් සතන් වගේම පරිසරය ද අඳුරු ය. ශීත ය. වැසිබර ය. එහෙත්, ඒ අතරේම උණුසුමක් ද පැතිරෙනු දැනෙ යි. ඒ, ඉදිරියේ දී පැවැත්වීමට නියමිත පළාත් පාලන ඡන්දය හේතුකොට ගෙන ය.
‘‘පද්යයෙන් ප්රකාශ කෙරෙන්නේ විද්යාවෙන් විග්රහ කෙරෙන වස්තූන්ට අයත් දළදඬු ගති නො වේ. දර්ශනයෙන් සාකච්ඡා කෙරෙන යථාර්ථය ද නො වේ. වස්තූන් පිළිබඳ කවියා තුළ හටගන්නා හැඟීමය.’’
මේදිනවල ආණ්ඩු විරෝධීන්ගේ සටන් පාඨය “රනිල්, කරන්න බැරි නම් අයින් වෙන්න” කියන එකය.
අද රටේ ප්රධානතම පුවත බවට පත්ව ඇත්තේ මේ ගල් අඟුරු ටෙන්ඩර් හා මිලදි ගන්නා කොම්පැණි ගැන සිවිල් ක්රියාකාරන් විසින් මතු කර තිබෙන ප්රශ්ණයයි.
පළාත් පාලන මැතිවරණය නීති ප්රකාරව පැවැත්වීමට මැතිවරණ කොමිෂන් සභාව දැනටමත් ප්රතිඥා දී ඇති බැවින් මැතිවරණය පැවැත්වීම සඳහා මැන්ඩමස් ආඥාවක් නිකුත් කිරීමේ අවශ්යතාවක් නොමැති බව
නිදහස සැමරීම, ආර්ථික අර්බුදය නොසලකා හරින ලද නිර්ර්ථක ක්රියාවක් ලෙස සළකා එය විරෝධතා දිනයක් ලෙස දකුණෙහි විරෝධතාකරුවන් විසින් සලකුණු කෙරෙන මොහොත වූ පෙබරවාරි 4වැනිදා,
’‘මිනිසා ජාතීන් ලෙස මේ මිහිමත වෙන්ව ජීවත්වන්නේ තම තමන්ට හිමිකමක් ඇති සීමා මායිම් සහිත භූමියකය එසේ වෙන්ව ජීවත්වුවද මේ ලෝකය ලස්සන වී ඇත්තේ එම ජාතීන් අතර සම්බන්ධතාව එකිනෙක බද්ධ කරනු ලබන, ගැට ගසනු ලබන, මනුෂ්යත්වයේ සියුම් සුන්දර රැහැනෙනි.”
ඉහත සඳහන් ප්රශ්නය විමසීමට ආරම්භයක් වශයෙන් මුලින්ම මිනිසුන් වශයෙන් අපේ ස්වභාවය පිළිබඳ ව තේරුම් ගැනීම වැදගත්.
මේ තරම් දරුණු ආර්ථික අර්බුදයක් මැද පවා දිනකට කෝටි ගණනින් මැතිවරණ සඳහා වැය කළ හැකි දේශපාලන පක්ෂ තිබීම විස්මයජනකය.